Lilu.lt geras Blog'as

Kai peršalimo virusai užpuola....

Spalio 9, 2013
Naudingi Skaitiniai

 

Atėjus nemalonioms oro permainoms dažnai plinta peršalimo virusas. Norime visus paskatinti saugoti save ir stiprinti savo imuninę sistemą.

Deja turbūt nėra jokio būdo visiškai panaikinti viruso bakteriją, kurią paprastai žmonės pradeda justi nuo gerklės skausmo. Tačiau yra keletas žingsnių, kuriuos atliekant galima užkirsti kelią rimtesniam peršalimui ar, jau susirgus, jaustis bent šiek tiek geriau.

Pagrindiniai žingsniai:

Gauk daug poilsio. Pagrindinis tikslas turėtų būti 8 val. miegas pirmąją naktį tik pajutus pirmuosius peršalimo viruso simptomus. Toks procesas pagerina imuninės sistemos funkciją, kas padeda lengviau jūsų organizmui kovoti su virusu.

  • Jeigu Jums dėl atitinkamos priežasties nepavyksta išsimiegoti 8 val. naktį, tuomet prigulkite 20-30 – čiai minučių poilsio rėžime dienos metu.
  • Jeigu įmanoma, keliaukite iš darbo, mokyklos namo ilsėtis, kurio, susirgimo metu, ypatingai reikia. Taip pat išvengsite papildomų bakterijų nuo kitų žmonių bei nebūsite jūs užkrato šaltinis kitiems. Kaip sakoma – laimės abi pusės.

Gerk daug skysčių. Skysčiai reikalingi, kad išvengtumėte dehidratacijos ir palaikytumėte tinkamą drėgmę savo gerklėje. Skysčiai taip pat gali nuraminti simptomus ir pagerinti jūsų sveikatą.

  • Derėtų išgerti mažiausiai 2 l vandens per dieną, ypač tada, kai pastebite, jog purto šaltis.
  • Peršalimo metu patartina gerti vandenį, arbatą be kofeino, grynas vaisių sultis, sultinį, imbiero gėrimus ir pan.
  • Reiktų vengti gėrimų su kofeinu, ypač kava, taip pat alkoholio, nes jie gali sukelti dehidrataciją.
  • Žalioji ir pipirmėčių arbatos peršalimo metu yra tinkamiausios, nes turi savybių, kurios didina organizmo apsaugą bei iš jo pašalina mikrobus.

Užtikrinti tinkamą oro drėgmę. Per sausas oras gali padėti plisti peršalimo virusui, todėl tinkamas drėgmės palaikymas gali sumažinti simptomų veikimo laikotarpį.

  • Jeigu neturite drėkintuvo, drėgmę galima sukurti paleidžiant karštą dušą.
  • Šilta drėgmė yra ypač naudinga.
  • Drėgmė gali nuraminti peršalimo simptomus ir užkirsti kelią nosies ir gerklės išsausėjimui.

Kiekvieną dieną derėtų bent 30 minučių praleisti lauke, patartina pasivaikščioti. Tokie pratimai gali sustiprinti jūsų imuninę sistemą. Kol ligos simptomai nėra stiprūs, patartina pakvėpuoti gryno oro apie 10 min, galite trumpai pasivaikščioti greitu ėjimu ir giliai kvėpuojant.

  • Vietoj pasivaikščiojimų galima atlikti švelnius jogos pratimus. Kartais tai gali būti geresnis variantas nei pasivaikščiojimas lauke, jei oras yra per bjaurus.
  • Jeigu oras sausas ir lietingas, imkitės atsargumo priemonių – apsirenkite šiltai, būtinai dėvėkite drėgmei, lietui atsparius drabužius.

Išsivirk vištienos sultinio/sriubos. Faktai rodo, kad vištienos sriuba turi antiuždegiminių savybių, kurios gali sumažinti nosies paburkimą ir peršalimo simptomus. Taip pat labai gerai vartoti sveiką maistą, nes tai užtikrina efektyvią organizmo kovą su virusu.

Didink vitamino C kiekį organizme. Vitaminas C stiprina imuninę sistemą, gali sutrumpinti simptomų trukmę, jei imsitės jų vartoti peršalimo pradžioje.

  • Vitamino C galite gauti perkant vitaminus vaistinėje arba vartojant atitinkamą maistą, gėrimus. Daugumos vaisių sudėtyje yra didelės vitamino C dozės, ypač citrusiniuose vaisiuose.

Vartokite medų. Medus taip pat stiprina imuninę sistemą, turi antibakterinių savybių, kurios gali pagelbėti organizmo sveikimo laikotarpį.

Naudokite citriną. Citrinų sultys turi didelį kiekį vitamino C, todėl jos gali padėti nuraminti ankstyvius peršalimo simptomus ir sumažinti skreplių kiekį.

Vartokite imbierą. Kai kurie mokslininkai mano, kad imbieras skatina prakaitavimą, kuris gali padėti sustiprinti jūsų imuninę sistemą peršalimo metu. Taip pat jį galite vartoti ir bet kuriuo metu, kas užtikrins mažesnę tikimybę pasigauti peršalimo virusą. Jį galite naudoti kartu su medumi ir citrina, užpilant karštu vandeniu.

Česnakas. Česnakuose yra alicino junginys, kuris stiprina imuninę sistemą ir susilpnina peršalimo simptomus.

  • Česnaką galite vartoti vieną ar su kitais maisto produktais, paprastas ir netgi skanus variantas – skrudinta duona ištrinta česnaku, ar duonos, sviesto ir česnako gabaliukų sumuštinis.

Jogurtas. Jogurtas paprastai turi sveikų bakterijų, jį valgydami galite sugrąžinti organizmui prarastas gerąsias bakterijas.

Aštrūs prieskoniai. Aštrus maistas laikinai atlaisvina sinuso perėjimus, kas gali sumažinti nosies užsikimšimą.

Taigi, mielieji, būkite sveiki ir džiaukitės kiekviena diena, praleista lauke, nors ir ne koks tvyro oras :)

 

P.S. o kad nesušaltumėte ir nesirgtumėte, rekomenduojame apatinius drabužius iš terminio poliesterio, sukurtus šaltam sezonui:

http://www.lilu.lt/lt/katalogas/rudeniui/apatiniai-drabuziai-thermal/

Vartotojų komentarai (0)

Komentarų nėra

Pridėkite savo komentarą